facebook

Vilken laddbox ska man välja?

1. Secure Delivery Center
  2.  > 
  3. Getting Help
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

bims
    Participant

Jag insåg snabbt efter att ha köpt elbil att en laddbox hemma är ett måste. Att ladda via vanligt eluttag är både långsamt och osäkert. Men det finns så många alternativ – olika effekter, fast kabel eller uttag, lastbalansering… Hur vet man vad som är bäst? Jag ville ha en smidig lösning som passar både min nuvarande och eventuella framtida bil. Efter lite research beställde jag en via Hitta rätt laddbox – evsolution.se och är supernöjd!

#703429 Reply

kosia
    Participant

Det viktigaste är att tänka på både bilen och hemmets elsystem. Jag började med att kolla vilken effekt min bil klarade och anpassade valet efter det. 11 kW räcker för de flesta, men om du planerar att byta till en bil med högre kapacitet kan det vara värt att ta en 22 kW-laddare. Fast kabel är bekvämt om du alltid laddar samma bil, annars kan uttag vara mer flexibelt. Jag rekommenderar också lastbalansering – den räddade mig från att behöva uppgradera huvudsäkringen!

#703430 Reply

siaenko
    Participant

Jag tycker att många oroar sig för mycket. Det viktigaste är att köpa en kvalitetsladdbox från en återförsäljare som kan sina grejer. Jag valde en enkel men smart modell som styrs via app, så jag kan schemalägga laddningen och hålla koll på elförbrukningen. Fick den installerad på en dag och har aldrig haft några problem. Mitt bästa tips: välj en laddbox som gör vardagen enklare, inte mer komplicerad!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Reply To: Vilken laddbox ska man välja?

You must be logged in to post in the forum log in